trenerzy

trenerzy

Poznajcie naszych trenerów.  Bez nich Pomysłowy Świat, nie byłby tym samym miejscem. Są sercem tego przedsięwzięcia. Żyją i pracują z pasją. Szaleni, ale i odpowiedzialni. Kreatywni, ale nie nazbyt próżni  by narzucać swoje wizje innych. Staną się towarzyszami Waszych dzieci w drodze odkrywania ich własnej supermocy, jaką  jest  p o m y s ł o w o ś ć!

MARTA LIPSKA- GĘDZIOROWSKA

Jestem psychopedagogiem kreatywności z uprawnieniami trenerskimi w ramach międzynarodowego programu edukacyjnego "Odyseja Umysłu" oraz Trenerem Umiejętności Społecznych. W 2000 roku zaczęłam realizować swe wielkie wyzwanie jakim było przekonywanie dyrektorów szkół i przedszkoli, że trening twórczości jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na proces myślenia twórczego dzieci i młodzieży. W 2005 roku narodził się Pomysłowy Świat.

Pomysłowy Świat sprawia że sama jestem sobie sterem i okrętem. Pozwala mi podejmować decyzje, rozwijać się, wymaga elastyczności działania, jest moim ogromnym wyzwaniem i indywidualnym treningiem pomysłowości. Na każdym polu zmusza mnie do myślenia, inicjatywy, elastyczności. Robię to co kocham. Jestem na stałe związana z kilkoma warszawskimi placówkami. Wśród nich są takie, z którymi współpraca sięga samych początków. To dla nas najlepsza rekomendacja.

Każdego dnia zarażam się od dzieci ich pomysłowością i roznoszę te czarodziejskie bakterie dalej w świat, wzmacniając ciekawość poznawczą dzieci, pobudzając ich emocje i prowokując do spontanicznej aktywności twórczej.

Prywatnie jestem mamą Mai i Julka, zapalonym ogrodnikiem –amatorem, fanką pism wnętrzarskich, dalekich podróży, mrocznych kryminałów i autorką tysiąca myśli, które nigdy nie wyjdą z szuflady.

MIRA CHLEBICKA

Jestem absolwentką pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Warszawskim, a także zarządzania i inżynierii produkcji na Politechnice Warszawskiej. Doświadczenie pedagogiczne zdobywałam działając wiele lat w harcerstwie – początkowo prowadząc gromadę zuchów, później kształcąc kadrę. W ramach harcerskiego działania odwiedziłam obóz skautowy w USA, gdzie pracowałam podczas wakacji. Przez 3 lata byłam członkiem zarządu Stowarzyszenia Kajakowego Ważka, gdzie organizowałam m.in. niestandardowe spływy kajakowe oraz wydarzenia, także skierowane do dzieci, takie jak festyn kajakowy, czy spływ dla dzieci z rodzicami. Obecnie pracuję jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Niepublicznej Szkole „Trampoline”.
W wolnych chwilach zajmuję się wszystkim tym, czego jeszcze nie robiłam. Ukończyłam zawodowy kurs masażu, amatorsko zajmuje się grafiką komputerową i montuje filmy, uczę się śpiewu, w razie potrzeby obsłużę maszynę do szycia, zagram na gitarze i wykręcę samochodem z przyczepą pełną kajaków. Najchętniej zajmuję się jednak wymyślaniem i realizacją nowych, autorskich projektów.

NATALIA GACZKOWSKA

Kończę studia na specjalności Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z wczesnym nauczaniem angielskiego na Uniwersytecie Warszawskim. Posiadam Certyfikat Akademii Wychowawców Bullerbyn, gdzie z pasją przyglądałam się i chłonęłam najwartościowsze wzorce pracy z dziećmi oparte na wzajemnym szacunku, w atmosferze dającej dzieciom wybór, możliwość podejmowania inicjatywy, ćwiczącej samodzielność.

Pod wieloma względami zajęcia Twórczego Myślenia, prowadzone przez Pomysłowy Świat, przypominają tę kulturę współpracy z dzieckiem, dlatego zależało mi ogromnie na współtworzeniu tego projektu.

Codziennie zachwycam się pomysłami dzieci. Chciałabym móc się wszystkiemu dziwić jak one. Zarówno w życiu jak i pracy bardzo lubię nie poprzestawać na najprostszych rozwiązaniach. Staram się znaleźć coś innego, zadziwiającego i interesującego.

Kocham grać w planszówki, zaszyć się na wsi, gdzieś z dala od miejskiego zgiełku, zanurzyć w hamaku z książką w jednej ręce, dobrą świeżą kawą w drugiej. Nic nie ładuje moich wewnętrznych baterii lepiej.

ALEKSANDRA GRZESZEK

Jestem Pedagogiem Specjalnym. Ukończyłam dwustopniowe studia: licencjat na specjalności wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wychowanie przedszkolne w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz studia magisterskie na specjalności terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.

Od kilku lat pracuję z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Pracowałam już jako terapeuta indywidualny, a także grupowy. Aktualnie jestem nauczycielem wspomagającym dla ucznia z orzeczeniem w szkole STO w Warszawie.

Kontakt z dziećmi daje mi dużo inspiracji. Bardzo lubię wchodzić w świat dzieci i patrzeć na świat ich oczami. Dzięki temu szybko nawiązuję z nimi kontakt. Na zajęciach, czy w indywidualnym kontakcie z dzieckiem staram się tworzyć przyjemną i bezpieczną atmosferę opartą na wzajemnym zrozumieniu i akceptacji. Uważam, że bez tego nie jest możliwy swobodny i wszechstronny rozwój dziecka.

Interesuję się psychologią. Czytam dużo książek dotyczących rozwoju osobistego i psychologii pozytywnej. Uwielbiam aktywność fizyczną i przebywanie na łonie natury – to dla mnie recepta na szybkie naładowanie akumulatorów 😊. Kocham zwierzęta, jestem posiadaczką dwóch psów. Moją pasją jest jazda konna.

MARTYNA SĘDEK

Jestem pedagogiem. Ukończyłam animację społeczno-kulturalną oraz edukację wczesnoszkolną i przedszkolną. Moja przygoda z Treningiem Twórczego Myślenia zaczęła się wiele lat temu, kiedy to sama byłam kursantką i miałam przyjemność być uczestnikiem zajęć prowadzonych przez panią Martę. Wyróżnieniem jest dla mnie wrócić po latach, w nowej roli- trenera w Pomysłowym Świecie. To świetne doświadczenie zainspirowało mnie do obrania podobnej ścieżki zawodowej, podjęcia odpowiednich studiów pedagogicznych, przejścia dodatkowych szkoleń i w konsekwencji do spełniania marzeń i kreatywnego przeżywania życia. Współpracuję zarówno z dziećmi, młodzieżą, jak i nauczycielami piszę scenariusze zajęć i koordynuję projekt czytelniczy w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Po godzinach gram na gitarze, czytam książki dla dzieci i marzę o domu w stylu świdermajer, w którym każdy czułby się dobrze 🙂

 

KATARZYNA ADAMCZYK-RYCHLIŃSKA

Studia z zakresu Pedagogiki Informatyki i Zdolności ukończyłam na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Specjalizacja ta zaraziła mnie szukaniem nietypowych rozwiązań problemów i zachęcaniem do tego najmłodszych. Ćwiczenia z Treningów Twórczości A. Góralskiego i E. Nęcki oraz ich modyfikacje wykorzystuję pomagając dzieciom w nauce, znajdując dla nich najbardziej optymalne rozwiązania, triki i sposoby przyswajania wiedzy. Bardzo lubię pracę z dziećmi i twórcze spędzanie czasu. Uwielbiam się śmiać , bawić, cieszyć życiem, czytać powieści, podróżować i fotografować wszystko i wszystkich 🙂 Czym byłoby życie bez pasji?

 

ALEKSANDRA WIECZOREK

Jestem psychologiem.
Uwielbiam kreatywność dzieci, ich szczerość i ciągłe zadawanie pytań. Trening Myślenia Twórczego traktuję także jako swój własny trening pomysłowości. Jako wymianę doświadczeń z dzieciakami. W świecie dziwnych pytań i równie zaskakujących odpowiedzi czuję się jak ryba w wodzie. Zupełnie tak, jakbym nigdy nie opuściła ciała dziecka.
Prowadzę również alpakoterapię, podczas której zarówno indywidualnie jak i grupowo pomagam dzieciom przezwyciężać swoje trudności i uczyć się nowych umiejętności głównie poprzez zabawę i kontakt ze zwierzęciem. W prowadzeniu warsztatów z grupą i dwoma uśmiechniętymi zwierzętami pomaga mi doświadczenie, które zebrałam podczas przeprowadzania zajęć dla najmłodszych z zakresu promocji zdrowia psychicznego.
Kocham jazdą konną. Bycie instruktorem pozwala mi na zarażanie innych pasją do tego niezwykłego sportu, przy jednoczesnym nabieraniu wiatru we własne skrzydła i pełnemu odprężeniu.
Jestem szczęśliwa mogąc współtworzyć projekt w którym zachowujemy balans pomiędzy nauką , nabywaniem nowych doświadczeń a zabawą, najważniejszym czynnikiem wychowania dziecka w okresie wczesnoszkolnym.

KALINA KLIMASZEWSKA

Ukończyłam Pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną na Uniwersytecie Warszawskim oraz Animację Społeczno-Kulturową i Pedagogikę kreatywności na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Jestem słuchaczką Studiów podyplomowych z zakresu Arteterapii z elementami terapii pedagogicznej. W wolnych chwilach poświęcam się sztuce i tworzeniu wegańskich przepisów kulinarnych. Od kilku lat pracuję w warszawskich szkołach podstawowych na stanowisku wychowawcy. Praca z dziećmi to jednocześnie moja pasja, która sprawia mi prawdziwą satysfakcję i radość. Rozwój kreatywności i wspieranie poszukiwań indywidualnych uzdolnień traktuję priorytetowo. Każdy młody człowiek dysponuje potencjałem, który z zaangażowaniem pomagam odkrywać i pielęgnować.